Logo nedir? Söz mealı olarak mahiyet önlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının dışında, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan can veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını yapacak can veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin henüz çok yeğleme edilebilir. Tek bir sektörde hareket gösteren teamülletmelerin çoğunlukla logoları kesimü simgeleme fiyat. Ama yekten lüks kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan bihakkın marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çaldatmaışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, çizgiırlanması emeksiz, olanaklı olduğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine şık olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısıra gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir da dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı meal bakımında bu selen çok önemlidir.