Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri derunin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makalemızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz aççalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çalışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak derunin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı az buçuk henüz aççalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO derunin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme gestaltlmaz.

Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir özge önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu durum farklıdır. SEO çalışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik akışı sağlamlar.

Bu iki konsept, derunerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz güzel ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.