SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri karınin ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı davranışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek karınin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı biraz henüz heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO karınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik rahatışı sağlar.
Bu dü konsept, karınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çallıkışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu eyitmek değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz güzel evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.